Thailove

Har ni inte lyssnat på det här programmet om homo-, och bisexualitet borde ni göra det, tycker jag. Jag har lyssnat på programmet imorse i alla fall och jag tycker att det är helt otroligt av vad folk utsätts för. Jag har också nyligen återkommit från en Thailandresa med en tjej jag träffat på flirtfair. Och jag måste bara säga att jag trodde att Sverige var det ultimata liberala landet någonsin. Jag trodde definitivt att Asiatiska länder såsom Thailand var mycket mer konservativa i sådana här frågor, men OJ vad jag hade fel. Där såg man transvestiter överallt på gatorna, verkligen. Sinnessjukt snygga tjejer med penisar lixom! I början var jag lite förbryllad, jag visste inte riktigt vem som var vad... men egentligen spelar det ju ingen roll. Man ska ju behandla och man tror att man behandlar kvinnor och män likadant alltid, men det GÖR MAN INTE. Inte ens jag som trodde att jag var så liberal och modern och visste vad jag gjorde, var utbildad inom genusfrågor och så vidare.. Men nej, till och med jag märkte att jag kände ett liiiiiitet obehag av att inte veta om någon var en kvinna eller man. Men detta höll i ett par timmar innan det släppte, vilket kanske inte är så farligt efter att man precis kommit från kalla Sverige där saker och ting funkar lite annorlunda. Jag menar, min tjej träffade jag på flirtfair.se och trots att hon har släkt och härstammar från Thailand så träffades vi på en svensk sajt. Hade jag bott i Thailand hade jag förmodligen inte spenderat så mycket tid på nätet, utan hade snarare gått ut på klubben och chansat på att jag kanske går hem med en tjej.. eller om det blir en kille så hade det inte spelat så stor roll det heller (för homosexualitet verkar vara en norm i Thailand).

För att kanske nämna något mindre viktigt men roligt istället.. Jag har börjat fudnera på att köpa hus i Thailand. Flickvännen tipsade om några hon kände/kände till som skulle kunna hjälpa oss om vi kanske ville köpa ett hus.. Och det tror jag faktiskt att vi gör. Hon har familj där, dem kan bo där och ta hand om huset då vi är i Sverige, och när vi kommer dit så har vi någonstans att vara. Perfekt. Får se hur det blir i verkliga livet dock... Så ska fundera lite på saken.. Och vill man verkligen köpa ett hus med sin flickvän OCH hennes familj.. Det är ett stort steg... Så ingenting är bestämt än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0